
Număr de înregistrare 100460007910 Data înregistrării 29.12.1992 Seria MD Număr 021046
Situaţiile financiare sunt întocmite în conformitate cu prevederile Legii nr. 287/2017 şi SNC în vigoare la 31 decembrie 2019. Abateri de la principiile generale şi caracteristicile calitative prevăzute în Legea nr. 287/2017 şi SNC nu au fost comise. Perioada de gestiune coincide cu anul calendaristic. Indicatorii situaţiilor financiare sunt determinaţi în baza următoarelor metode şi procedee, prevăzute în politicile contabile aprobate prin ordinul directorului entităţii nr.49 AB din 31 decembrie 2020:
■ pentru autoturisme - in mărime de parcursul efectiv.
|
712 133 lei, transferarea din componenţa OMVSD în component imobilizărilor corporale - 0 lei, procurarea contra plată de la alte persoane juridice - 712 133 lei:
|
4.6 Procurarea contra plată a imobilizărilor corporale în cursul 2021 de la persoane juridice - 17 336 lei
Informaţii privind valoarea contabilă a creanţelor pentru anul 2021 |
Nr. crt. |
Grupe de creanţe |
Suma, Lei |
|
la 01.01.2021 |
la 31.12.2021 |
||
1. |
Creanţe comerciale |
0 |
0 |
2. |
Avansuri acordate |
57 698 |
123 351 |
3. |
Creanţe ale bugetului |
0 |
0 |
4. |
Creanţe ale personalului |
133 100 |
738 |
5. |
Creanţe privind veniturile din utilizarea de către terţi a activelor entităţii |
1 737 260 |
1 021 449 |
TOTAL |
1 928 058 |
1 145 538 |
5.2 Informaţia privind mărimea provizioanelor (corecţiilor) privind creanţele compromise, sunt prezentate în tabelul 5.2. |
Informaţii privind creanţele compromise şi provizioanele (corecţiile) pentru anul 2021 |
Denumirea corecţiei |
Sold la 01.01.2021 |
Constituirea |
Utilizarea pentru decontarea creanţelor |
Decontarea la venituri |
Sold la 31.12.2021 |
Corecţii (provizioane) privind creanţele compromise (lei) |
569 025 |
0 |
0 |
0 |
569 025 |
|
Nr. crt. |
Denumirea indicatorilor |
Suma, Lei |
1. |
Valoarea stocurilor intrate în perioada de gestiune, inclusiv: |
|
|
Materiale |
627 941 |
|
Obiecte de mică valoare şi scurtă durată |
331 362 |
2. |
Valoarea stocurilor ieşite în perioada de gestiune, inclusiv: |
|
|
Materiale |
707 758 |
|
Obiecte de mică valoare şi scurtă durată |
71 459 |
|
Valoarea casării OMVSD |
2 575 721 |
3. |
Valoarea contabilă a stocurilor evaluate la valoarea realizabilă netă la situaţia din data raportării, inclusiv: |
|
|
- la cost de intrare |
|
|
- ajustarea pentru deprecierea stocurilor |
|
4. |
Suma ajustării pentru deprecierea stocurilor în perioada de gestiune |
|
|
- recunoscută |
|
|
- decontată |
|
5. |
Valoarea contabilă a stocurilor gajate în contul datoriilor la situaţia din data raportării |
|
7.1 Potrivii pct.5 al Hârâirii cu privire la organizarea şi funcţionarea unor mstituţii publice teatrale şi concertistice nr.5/2019, patrimoniul întreprinderilor de stat supuse reorganizării prin transformare se va transmite instituţiilor publice nou-create, în conformitate cu prevederile Regulamentului cu privire la modul de transmitere a bunurilor proprietate publică, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.901/2015, cu excepţia terenurilor proprietate publică de stat. Conform pct.10 subpct.2) lit.a) al Regulamentului cu privire la modul de transmitere a bunurilor proprietate publică, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.90l/2OI5, decizia de transmitere a bunurilor proprietate publică se adoptă de Autoritatea publică centrală în cazul transmiterii bunurilor proprietate publică de stat în cadrul unei şi aceleiaşi autorităţi a administraţiei publice centrale, în cazul transmiterii bunurilor de la o autoritate publică autonomă, întreprindere de stat sau subdiviziunilor lor, către alta, subordonate autorităţii respective cu informarea obligatorie a Agenţiei Proprietăţii Publice subordonată Ministerului Economiei. Modul de contabilizare a capitalului propriu şi datoriilor şi de prezentare a informaţiilor aferente în situaţiile financiare este stabilit în Standardul Naţionale de Contabilitate „Capital propriu şi datorii”, aprobat prin ordinul ministrului finanţelor nr. 118/2013. Potrivit pct.5 al standardului menţionat, capitalul propriu include capitalul social, capitalul suplimentar, capitalul neînregistrat. capitalul neversat, capitalul retras, rezervele, profitul nerepartizat (pierderea neacoperită), alte elemente ale capitalului propriu. Totodată, Planul general de conturi contabile, aprobat prin ordinul ministrului finanţelor nr. 119/2013, reglementează modul de înregistrare a faptelor economice în conturi care rezultă din |
prevederile SNC. înregistrarea faptelor economice în conturi se efectuează în funcţie de conţinutul economic al acestora, cu respectarea prevederilor SNC şi politicilor contabile ale entităţii. I.P.” Teatrul National de Opera si Balet Maria Bieşu” care a activat în condiţii de autogestiune, reorganizate pe parcursul anului 2019, a înregistrat mărimea capitalului social în contul 343 “Alte elemente de capital propriu”. Pentru contabilizarea valorii proprietăţii statului transmis I.P.” Teatrul National de Opera si Balet Maria Bieşu” in anul 2020 în condiţii de autonomie fmanciară, a fost utilizat contul 316 “Patrimoniul primit de la stat cu drept de proprietate" care este destinat generalizării informaţiei privind existenta şi modificarea valorii patrimoniului primit de la stat conform actelor de constituire şi/sau alte documente prevăzute de legislaţie, cu excepţia patrimoniului înregistrat în componenta capitalului social. Astfel, la situaţia din 01.01.2021 soldul contului 343 “Alte elemente de capital propriu” care cuprinde patrimoniul statului, a fost transferat la contul 316 “Patrimoniul primit de la stat cu drept de proprietate”. |
|
Informaţii privind valoarea contabilă a datoriilor pentru anul 2021 |
|
|
|
Suma, |
|
|
Nr. |
Grupe de datorii |
|
|
ei |
|
crt. |
Datorii pe |
termen lung |
Datorii curente |
||
|
|
la 01.01.2021 |
la 31.12.2021 |
la 01.01.2021 |
la 31.12.2021 |
1. |
Datorii comerciale |
|
|
616 050 |
670 118 |
2 |
Avansuri primite curente |
|
|
|
313 734 |
2. |
Datorii fată de personal |
|
|
2 227 880 |
2 405 408 |
3. |
Datorii privind asigurările sociale si medicale |
|
|
1 142 893 |
1 061 238 |
4. |
Datorii fata de buget |
|
|
309 517 |
273 415 |
5. |
Alte datorii |
57 807 800,00 |
57 807 800,00 |
0 |
10 294 |
TOTAL |
57 807 800,00 |
57 807 800,00 |
4 296 340 |
4 734 207 |
|
mărimea subvenţiilor restituite în perioada de gestiune 0 lei mărimea subvenţiilor care urmează a fi restituite în perioada de gestiune ulterioară 0 lei |
|
Informaţii privind categoriile semnificative de venituri |
Nr. crt. |
Venituri |
Suma, lei |
1. |
Venituri din vânzarea prestarea serviciilor |
36 798 930 |
2. |
Venituri din contracte de leasing |
5 729 741 |
3. |
Venituri aferente diferenţelor de curs valutar |
3 012 |
4. |
Alte venituri |
6 144 |
|
Total |
42 537 827 |
Tabelul 10.1. |
Nr |
Elemente de cheltuieli |
Suma ( lei) |
1 |
Accesorii ,reparaţia încălţămintei de scena |
1 015 |
2 |
Amortizarea activelor nemateriale |
69 884 |
3 |
Amortizarea activelor imobilizate |
1 019 168 |
4 |
Amortizarea OMVSD( amortizarea decoraţiilor scenice) |
|
5 |
Apa potabila, canalizare pentru activitatea de bază |
65 305 |
6 |
Arenda transport |
|
7 |
Arenda echipamentului scenic |
|
8 |
Articole, servicii pentru machiaj |
2 431 |
9 |
Artişti nerezidenţi invitaţi pentru participarea la spectacolele organizare de teatru |
684 584 |
10 |
Artişti nerezidenţi invitaţi pentru participarea la Festivalul Internaţional Maria Bieşu |
|
11 |
Bilete teatrale |
5 806 |
12 |
Broşuri si programe teatrale |
27 643 |
13 |
Cheltuieli de montare, demontare a Festival. International Maria Bieşu |
169 179 |
14 |
Cheltuieli privind desfaşurarea Festivalului International Maria Bieşu |
443 254 |
15 |
Servicii frizerie |
5 750 |
16 |
Servicii privind deservirea delegaţiilor |
12 055 |
17 |
Cazarea invitaţilor nerezidenţii p-u desfaşurarea spectacolelor organizate de TNOB |
55 526 |
18 |
Cheltuieli de reclamă , realizări scenice ,întreţinerea ţinutelor scenice |
29 977 |
19 |
Servicii de organizarea evenimentelor -partea tehnică |
129 300 |
20 |
Comision comercial privind realizarea biletelor teatral concertistice prin intermediul Tichet SRL |
77 760 |
21 |
Test corona virus Covid 19 |
15 286 |
22 |
Remunerarea personalului nemijlocit încadrat in procesul de prestare a serviciilor teatral- concertistice |
17 624 488 |
23 |
Contribuţii de asigurări sociale de stat obligatorii a personalului nemijlocit încadrat în procesul de prestare a serviciilor teatral- concertistice |
5 091 007 |
24 |
Contribuţii de asistentă medicală a personalului nemijlocit încadrat in procesul de prestare a serviciilor |
60 510 |
25 |
Reparaţia curentă a bannerelor |
73 508 |
|
Energia electrica utilizată privind prestarea serviciilor teatral- concertistice |
206 791 |
|
Energia termică utilizată privind prestarea serviciilor teatral- concertistice |
1 025 040 |
|
Evacuarea deşeurilor utilizată pentru prestarea serviciilor teatral- concertistice |
3 931 |
|
Servicii de pază privind prestarea serviciilor teatral- concertistice |
269 407 |
|
Transport avia aferente nerezidenţilor invitaţi participarea la spectacolele organizare de teatru |
18 370 |
|
Alte cheltuieli |
14 911 |
|
Total |
27 201 886 |
Tabelul 10.2. Informaţii privind cheltuielile administrative |
Nr |
Elemente de cheltuieli |
Suma ( lei) |
1 |
Remunerarea personalului de deservire şi administrativ încadrat in procesul de prestare a serviciilor teatral- concertistice |
10 924 929,16 |
2 |
Contribuţii de asigurări sociale de stat obligatorii a personalului de deservire şi administrativ încadrat în procesul de prestare a serviciilor teatral- concertistice |
3 188 322,87 |
3 |
Contribuţii de asistentă medicală a personalului de deservire şi administrativ încadrat in procesul de prestare a serviciilor |
38 761,34 |
4 |
Amortizarea activelor imobilizate |
51 273,35 |
5 |
Amortizarea activelor nemateriale |
13 576,88 |
6 |
Casarea obiectelor de mica valoare si scurta durata |
665 537,24 |
7 |
Canalizarea , evacuarea gunoiului |
2 316,93 |
8 |
Cărţi şi ediţii periodice |
3 306, 66 |
9 |
Cheltuieli scenice |
1 136,01 |
10 |
Montarea si demontarea ,tipărirea bannerului |
2 091,61 |
11 |
Cheltuieli privind calcularea TVA din servicii de import |
184 786,11 |
12 |
Cheltuieli de deplasare |
12 948,74 |
13 |
Cheltuieli poştale |
1 860,70 |
14 |
Cheltuieli bancare |
17 913,49 |
15 |
Servicii arenda autoturn |
9 600,00 |
16 |
Servicii de reparaţie si deservire a mijloacele de transport arendate |
204 822,06 |
17 |
Cheltuieli privind reviste de specialitate |
8 704,84 |
18 |
Cheltuieli privind procurarea florilor |
6 087,50 |
19 |
Reparaţii curente a utilajului |
1 936,00 |
20 |
Coroană |
15 165,00 |
21 |
Reparaţia curenta a clădirii |
2 641,87 |
22 |
Abonament lunar de transport |
180,00 |
23 |
Apă potabilă |
1 370,90 |
|
Apa si canalizarea |
35 272,85 |
24 |
Amortizarea decorului |
5 727,28 |
25 |
Energia electrică |
164 959,39 |
26 |
Energia termică |
817 564,14 |
27 |
Impozit la sursa de plata |
62 769,12 |
28 |
Instalarea , montarea echipamentului electric |
16 639,32 |
29 |
Onorarii nerezidenţilor |
252 988,94 |
30 |
Întretinerea sistemului de încălzire |
7 198,70 |
31 |
Servicii de reparaţie si deservire a utilajului |
8 948,24 |
32 |
Servicii de audit |
36 000,00 |
33 |
Servicii notariale |
290,00 |
34 |
Paza |
157793,44 |
35 |
Produse alimentare |
1 828,86 |
36 |
Rechizite de birou |
21 001,61 |
37 |
Reparaţia curentă a clădirii |
96 807,78 |
38 |
Reparaţia , accesorii pentru tehnica de calcul |
54 340,06 |
39 |
Reparaţia curentă a mijloacelor fixe |
6 068,55 |
40 |
Cheltuieli neconfirmate documentar |
800,00 |
41 |
Semnătura electronică |
700,00 |
42 |
Servicii alimentaţie publice |
2 109,00 |
43 |
Servicii de curăţenie |
4 165,70 |
44 |
Servicii de diagnostica sistemului de apeduct |
10 116,00 |
45 |
Servicii încărcarea tonerului pentru imprimante |
5 215,00 |
46 |
Servicii de deratizare |
15 408,00 |
47 |
Servicii de deservirea programului contabil 1C |
25 699,00 |
48 |
Servicii de instruire profesionala |
14 544,72 |
49 |
Servicii recrutare de personal |
10 00,00 |
50 |
Diferite |
39 8900 |
51 |
Internet , telefonie mobilă |
93 296,56 |
52 |
Servicii cadastrale |
390,00 |
53 |
Servicii de asigurare auto |
260,40 |
54 |
Testări mijloace protecţie |
546,00 |
55 |
Veselă de unica folosinţă |
7 058 14 |
56 |
Produse , soluţii pentru întreţinerea curăţeniei |
121 844,01 |
57 |
Taxa p-u folosirea drumurilor |
2 689,00 |
58 |
Servicii suport site tnob.md |
1 000,09 |
59 |
Confecţionarea , reparaţia ţinutelor |
561,36 |
60 |
Asigurarea medicala |
900,00 |
61 |
Carnet ATA |
7 380,00 |
62 |
Casarea anvelopelor p-u automobile arendate |
12 684,48 |
|
Total |
17 475 015.13 |
Digitally signed by Grosu Ion Director general I. P. TeatrUEŞa808aK: Location: Moldova |
|