Maria Biesu
Daniel Jinga


Daniel Nicolae Jinga (n. 11 ianuarie 1978, Buzău) este Maestru de Cor al Operei Naționale din București și dirijor principal al Orchestrei Simfonice Muntenia din Targoviște. A avut ca profesori de dirijat sau mentori pe Marin Constantin, Petre Crăciun, Stelian Olariu, Dan Mihai Goia, Valentin Gruescu, Sharon Hansen și Erwin Ortner.

S-a afirmat ca dirijor secund al Corului de Cameră „Madrigal” și dirijor fondator al Corului de cameră „Accoustic”, cu care abordează o paletă repertorială complexă: muzică sacră, prelucrări folclorice, renaștere europeană, muzică contemporană și muzică de teatru și film, colaborând cu regizori precum Alexandru Tocilescu, Alexandru Darie, Alexander Hausvater, Alexandru Dabija.

Este inițiator și dirijor al unor proiecte pop-rock simfonic sau „mainstream” ce i-au avut ca protagoniști pe Vlad Miriță, PHOENIX, IRIS, Smiley, Marius Moga, Gheorghe Zamfir, Angela Gheorghiu, Valentina Naforniță, Teodor Ilincăi, Felicia Filip, Irina Iordăchescu, Maria Jinga, Iordache Basalic, Ana Cebotari, Irina Baiant, Corul „Song” și mulți alții.

Alături de Orchestra Metropolitană București și Orchestra Simfonică „Muntenia” a realizat discul „Rapsodiem”, care cuprinde cele două rapsodii enesciene și suita „Valurile Dunării”, compusă de Iosif Ivanovici. Din anul 2012 este Maestru de Cor al ONB.

În perioada ianuarie 2019 – decembrie 2020, Daniel Jinga a fost Director Artistic al Operei Naționale București.

STUDII

A absolvit Seminarul Teologic din București în 1997, după care a urmat cursurile Facultății de Compoziție, Muzicologie și Pedagogie muzicală, la Universitatea Națională de Muzică din București. În 2003, a obținut diploma de licență, susținând lucrarea cu titlul „Muzica liturgică romano-catolică după Conciliul Vatican II”.

Între 2003 și 2004 urmează cursurile de master (Stilistică Dirijorală – Dirijat Cor Academic) ale Universității Naționale de Muzică București, și susține lucrarea de master cu titlul „Mijloace psihotehnice în arta conducerii dirijorale”.

În anul 2012 i s-a acordat titlul de Doctor în Muzică al aceleiași universități, pentru lucrarea „Reprezentanți ai creației corale a capella românești la sfârșitul secolului al XX-lea și începutul secolului al XXI-lea – Tehnici de construcție corală și conducere dirijorală”.

În paralel, a absolvit următoarele cursuri de perfecționare:

– Iulie 2009 – Masterclass internațional de dirijat operă, susținut de Prof. Univ. Dr. Dumitru Goia, „La Traviata” de Giuseppe Verdi.

– Martie 2006 – Masterclass de dirijat coral ținut cu Corul “Arnold Schoenberg” de către Profesorul Erwin Ortner (Viena)

– Mai 2004: Masterclass de dirijat coral și stilistică dirijorală, ținut de Sharon Hansen (Profesor de Muzică și Artă la Universitatea din Wisconsin, SUA), la Sinaia.

Activitate ca dirijor invitat

Orchestra Filarmonicii “George Enescu” Bucuresti , Camerata Regala, Orchestra Operei Nationale Cluj Napoca, Orchestra Simfonica Bucuresti, Orchestra Operei Nationale Bucuresti, Orchestra Teatrului National de Opereta Bucuresti, Orchestra Filarmonicii Timisoara, Orchestra Simfonica Concertissimo, Orchestra Metropolitana Bucuresti, Corul Madrigal, Corul Song, Corul Sound, Corul de Copii Radio, Corul de Copii „Bravissimo”, ” Symphactory Orchestra”

Activitate ca maestru de cor al Operei Naţionale Bucureşti

Premiere :

– „O scrisoare pierdută” ( 2012) – libret și regie Ștefan Neagrău, muzica Dan Dediu, dirijor Tiberiu Soare;

-„Don Giovanni” (2013) – regia Anda Tăbăcaru – Hogea, dirijor Vlad Conta;

-„Falstaff” (2015) – regia Graham Vick, dirijor Guillermo García Calvo;

-„Cosi fan tutte” (2016) – regia John Fulljames, dirijor Adrian Morar;

-„Bărbierul din Sevilla” (2016) – regia Matteo Mazzoni, dirijor Marcello Mottadelli;

-„Lucia di Lammermoor”(2017) – regia Andrei Șerban, dirijor Marcello Mottadelli.

Repertoriu curent :

„Faust” – Charles Gounod, „Oedipe” – George Enescu, „Tosca” – G. Puccini, „Boema” – G. Puccini, „Madama Butterfly” – G.Puccini, „Traviata” – G. Verdi, „Aida”- G.Verdi, „Bal Mascat” – G.Verdi, „Nabucco”- G.Verdi, „Elixirul Dragostei” – G. Donizetti, „Carmen” – G.Bizet, „Nunta lui Figaro”- W. A. Mozart, „Fidelio” – Ludwig van Beethoven, „Lohengrin” – R. Wagner, „Tannhauser” – R. Wagner, „Olandezul zburator” – R. Wagner, „Manon Lescaut” – G. Puccini, „Turandot” – G.Puccini, „Messa da Requiem” – G. Verdi, „Carmina Burana”- Carl Orff, „Motanul Încălțat” – Cornel Trăilescu.

Oct
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Noi
1
2
3
4
5
6
8
9
10
12
13
15
16
17
19
20
22
23
24
25
26
28
29
30
Dec
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Ian
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
«Teatrul Național de Operă și Balet Maria Bieșu»

Important! În legătură cu decizia Comisiei Naționale Extraordinare pentru Sănătate Publică de a institui stare de urgență în sănătate, ca urmare a degradării situației pandemice, administrația Teatrului Național de Operă și Balet ”Maria Bieșu” vă anunță că începând cu 11 septembrie, publicul cu vârsta de peste 18 ani va avea acces la evenimentele desfășurate în incinta TNOB în baza următoarelor acte confirmative: 1. prezentarea certificatului de vaccinare împotriva virusului SARS-CoV-2 cu schema completă de vaccinare (pe suport de hârtie sau în format digital). Dovada imunizării este valabilă dacă au trecut cel puţin 14 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare; sau 2. prezentarea rezultatului negativ al unui test RT-PCR pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecţia cu virusul SARS-CoV- 2 nu mai vechi de 48 de ore (pe suport de hârtie sau în format digital); sau 3. prezentarea concluziei medicale confirmative în cazul persoanelor care au suportat COVID-19, în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi (6 luni), sau un act confirmativ de prezenţă a anticorpilor anti-COVID- 19. Actul confirmativ este valabil pe durata a 90 zile de la data efectuării investigaţiei.

Vă mulțumim!